نقش را از دید خودتان بازی نکنید!

3 دقیقه
236
0

پس از اینکه ویژگی های شخصیت نقش  مورد نظر را دریافتید باید با احساس و عواطف او همراهی کنید تا بتوانید به طور دقیق تری دنیای او را لمس کنید .بدون این همدلی و همراهی با عواطف نمی توانید به دنیای او راه یابید.

به عبارت دیگر باید دنیا را از دید او ببینید ،نه از دید خودتان ،و با عینک او به جهان پیرامون نگاه کنید .

بازیگر پس از شناخت کامل نقش و ویژگی هایی شخصیت ،می تواند به عواطف و احساس هایی که از درون متن بیرون کشیده و برای نقش انتخاب کرده است ،از خود ظرایفی به آن اضافه کند وبه آن ابعاد گسترده تری بدهد .

ترانه علیدوستی و شهاب حسینی در تمرینات فیلم فروشنده

ویژگی های شخصیت به دو بخش عمده تقسیم می شود :

1-دنیای درونی شخصیت

2-رفتار بیرونی شخصیت

برای خلق دنیای درونی شخصیت که یکی از مهم ترین و مشکل ترین مسائلی است که بازیگران با آن رو به رو هستند ،ابتدا باید آن دنیا را شناخت .

برای شناخت دنیای درونی بازیگر باید با سوال های ساده ای  که مربوط به تحلیل ابعاد ذهنی آن فرد خاص است شروع کند و به این سوال ها با توجه به واقعیت هایی که به طور مستقیم در متن فیلمنامه آمده به طوردقیق پاسخ دهد و در واقع شناسنامه شخصیت را بسازد .برای یادگیری نحوه شناسنامه سازی برای نقش به مقاله ساخت شناسنامه در بازیگری رجوع کنید.

مقصود از شناخت دنیای درونی شخصیت ،شناخت ذهنیت و کلیه عواطف وااحساس هایی است که در صحنه ها و نماهای گوناگون ،شخصیت با آن درگیر است

و مقصود از رفتار بیرونی شخصیت ،وضعیت جسمانی و ظاهری ،نوع حرکات ، نوع لباس و…است که هرشخصیت خاص دارا است .

جوادعزتی در ماجرای نیمروز

 

به این ترتیب با بررسی همه جانبه شخصیت ،برایتان مشخص می شود که چه چیز    را بازی می کنید و کنترل این که آن را چگونه بازی کنید در اختیار شماست .

خانم ژاله صامتی در دوره های آموزشی پدیده ها مباحثی رو در ارتباط با شناخت نقش و شناسنامه سازی عنوان کردند.

دیدگاه کاربران

دیدگاه شما
در مورد قاب %d9%86%d9%82%d8%b4-%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%86%da%a9%d9%86%db%8c%d8%af

ثبت دیدگاه
مشاهده همه 0 دیدگاه کاربران
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است
keyboard_arrow_up

طراحی و توسعه توسط کاسبی

درحال آپلود

0%